Strategie & Onderzoek

Heeft u hulp nodig bij het ontwikkelen van een financieel plan? Wilt u een strategisch sterk onderbouwd marketingplan? Wilt u weten hoe een bepaalde (deel)markt zich ontwikkelt? Of hulp bij de aanpak van een actieplan voor productontwikkeling? Wij hebben de data, tools en mogelijkheden.

De methodologie van Baken bestaat uit onderzoeken, procedures en data die wij omvormen tot duidelijke, precieze data en analyses waarmee onze klanten doelstellingen en strategieën kunnen formuleren. De conclusies die wij leveren kunnen organisaties helpen moeilijke keuzes te maken.
Onze corebusiness en daarmee kernexpertise is het doen van marktonderzoek. Wij hebben een speciale focus op de verzekeringsbranche maar onze data en interesse gaat verder dan dat. Als adviesbureau ambiëren wij een breed scala klanten te bedienen met op maat en strategisch advies.

Methode

Met onze dienstverlening bieden wij fact-based advies met een innovatieve no-nonsense aanpak. Ondersteund door ons diepteonderzoek kunnen wij elke organisatie begeleiden in moeilijke tijden. Wij komen tot concrete en onderbouwde marktinzichten aan de hand van zowel kwalitatief als kwantitatief onderzoek. Door middel van onze rekenmodellen, interne- en/of externe analyse, doelgroepanalyse en marktanalyse geven wij gericht marktadvies. Zo kunnen wij voor elke sector of branche verschillende scenario’s schetsen.
Een markt- en concurrentieanalyse vormt de basis voor het bepalen van een strategie. De inzichten uit deze externe analyses worden door klanten gebruikt in combinatie met een interne analyse als input voor de strategie, doelgroep keuzes, marketingplannen en productontwikkeling.

Wij worden ingeschakeld om een vraagstuk, waar niet een voor de hand liggend antwoord op is, te beantwoorden. Dit leidt vaak tot specifieke onderzoeken die wij speciaal voor klanten ontwikkelen.

Heeft u vragen of wilt u meer informatie?

Wij staan u graag te woord om uw organisatie te voorzien van passend advies.
/css/images/foto-baken-2

Gerelateerd nieuws