Bluepaper Expertgroep ‘Payments in SmartHome’ nu te downloaden!

Hoe ziet de payment en customer journey eruit in het opkomende SmartHome ecoysteem? En wat betekent dit voor producenten, retailers maar ook verzekeraars? 

In 2018 nam Baken deel aan een van de expertgroepen van ShoppingTomorrow: Payments in SmartHome. Na het succesvol afronden van het onderzoeksjaar 2018 is nu het ShoppingTomorrow-boek ‘Window to the world: Verleg je grenzen!’ te koop. Dit boek helpt bedrijven in te spelen op de trends van de toekomst.

Bluepaper nu verkrijgbaar

Naast het boek is nu ook het afzonderlijke bluepaper van de expertgroep Payments in SmartHome te downloaden. Wij waren als kennis- en adviespartij bij deze expertgroep betrokken. Wat viel er op?

De afgelopen jaren hebben bedrijven flink geïnvesteerd om hun producten en diensten zo goed mogelijk aan te laten sluiten op de klantwens. In toenemende mate wordt er via online-kanalen ingespeeld op de behoeftes vanuit de klant. De komende jaren zullen in het Retailspeelveld onderwerpen als Internet of Things (IoT) en Artificial Intelligence (AI) een steeds grotere rol gaan spelen. Dit alles heeft te maken met de opkomst van slimme apparaten en platforms in het huishoudens, oftewel de SmartHome.

Definitie smarthome


Smarthome bestaat uit een platform, besturing en apparaten met sensoren die met internet verbonden zijn voor de automatisering van processen in en om de woning.

 

In de bluepaper wordt onder andere gekeken naar de rol die SmartHomes kunnen uitoefenen op het koopproces van consumenten. Hier wordt gekeken naar producten uit verschillende sectoren: van food en fashion tot energie en verzekeringen. Wat duidelijk wordt is dat niet enkel nog de consument zelf, maar ook de slimme apparaten en het platform bepalen wat de consument aanschaft. Traditionele retailers en tussenpersonen lopen hierdoor het gevaar verder van de consument af te staan.

Hoe kopen consumenten binnen het ideale SmartHome ecosysteem?

 

Wat zijn de belangrijkste conclusies uit dit onderzoek?

  • Na de verschuiving van fysieke winkels naar online webshops, is SmartHome the next level of commerce;
  • Door de opkomst van IoT en AI zijn bedrijven in staat de consument optimaal te begrijpen en daardoor te ontzorgen;
  • De consument is niet langer de enige bepalende factor. Ook de slimme apparatuur en het SmartHome-platform zijn bepalend voor het koop- en betaalproces;
  • Samenwerking tussen retailer, producenten en betalingsdiensten is essentieel.
  • De SmartHome ontwikkelingen hebben niet alleen betrekking op producten zoals boodschappen maar raken ook verzekeringen en energie-abbonnementen;
  • Voice wordt een belangrijke accelerator van de ontwikkeling van het SmartHome;
  • 33% van de consumenten verwacht binnen 5 jaar te kopen via SmartHome, voornamelijk via een Smartphone.

Het hele bluepaper lezen? Dat kan hier!

Gerelateerde artikelen

Groei in letselschade platformwerkers

Met het groeiende aantal platformwerkers, lijkt ook de schadelast te groeien.

Lees verder

Autodiefstal top-5: juni 2019

Highlights autodiefstal juni ’19 In de eerste zes maanden van 2019 werden er 3.540 voertuigen gestolen, in…

Lees verder

Uitgaven aan SmartHome beveiliging stijgen explosief

Steeds meer consumenten investeren in slimme beveiligingsapparatuur.

Lees verder
Naar het nieuws