Verzekeringsmarkt
Sinds 2008 is Baken Adviesgroep onderzoeks- en strategisch adviespartner voor de Nederlandse verzekeringsmarkt en aangrenzende branches. In deze sector ligt de basis van onze groei en is de naam Baken Adviesgroep inmiddels een begrip.

Onze klanten in de verzekeringsmarkt bieden wij
Strategisch advies
Voor onze klanten leveren we strategisch advies op het vlak van macro-economische en disruptieve technologische ontwikkelingen. Daarbij adviseren we over de implicaties van deze trends voor de verzekeringssector.

Data science
Als expert op gebied van data science ondersteunen we klanten met interne en externe data-vraagstukken en bouwen we innovatieve oplossingen rondom klantdata en marktinformatie.

Rapporten
Onze rapporten over de Schademarkt, Inkomensmarkt en Financiële Intermediairs worden in vrijwel de hele sector gebruikt voor marktcijfers, prognoses en strategie.
Cases van onze klanten
CED is een schadebehandelaar op gebied van Property, Mobility, Vitality en actief in meerdere Europese landen. Het grote aantal schadeclaims dat CED behandelt zorgt ervoor dat zij over een grote hoeveelheid data en kennis beschikken. Hier werd echter nog beperkt gebruik van gemaakt. Om CED duidelijker in de markt te positioneren als expert en kennispartij riepen zij onze hulp in.
Gezamenlijk ontwikkelden wij de CED Trendrapporten, inmiddels uitgegroeid tot een begrip in de Schademarkt waarvan er reeds 5 edities zijn verschenen. De CED Trendrapporten komen tot stand door een analyse van de data van CED, verrijkt met marktcijfers en prognoses van Baken Adviesgroep. Met deze samenwerking helpen we de klant het maximale uit de data te halen. Zo weet CED met elk nieuw Trendrapport hun kennis en naamsbekendheid in de markt te versterken.

Een goed inzicht in de KPI’s is essentieel. Helaas worden hiervoor vaak nog verouderde methodes gebruikt die niet goed met alle beschikbare (complexe) data kunnen omgaan. Met de Machine Learning KPI methode ontwikkeld door Baken Adviesgroep brengen we KPI’s en klant sentiment gedetailleerder in kaart.
Deze methode gebruikten we recentelijk om uit een grote klanten-enquête te achterhalen welke service-onderdelen in de ogen van klanten essentieel zijn voor de Net Promotor Score (NPS). Met deze analyse kon onze klant gericht de service verbeteren.

Meer informatie over diensten op de verzekeringsmarkt?
Wij ondersteunen onze klanten met data-vraagstukken van begin tot eind. Wilt u meer informatie over onze diensten? Wij gaan graag vrijblijvend met u in gesprek.