Geschiedenis

Een kleine woonkamer aan de Prinsengracht: dat is waar Baken Adviesgroep begon. Na jarenlange ervaring bij onder andere Deloitte en Delta Lloyd besloot oprichter Laurens van Graafeiland voor zichzelf te beginnen. De kennis van de verzekeringsbranche was er. De vraag vanuit deze branche naar heldere marktinformatie ook. Zo werden de Marktrapporten voor de Schade en Inkomensverzekeringsmarkt een van de eerste producten van Baken Adviesgroep.

Door de jaren heen heeft Laurens Baken Adviesgroep laten groeien, niet alleen qua kennis binnen het vakgebied, maar ook bedrijfstechnisch. De Marktrapporten werden het jaarlijkse naslagwerk voor marktinformatie uit de verzekeringsbranche. Vanuit deze positie gingen we ons steeds meer richten op marktonderzoek, strategische consulting en naamsbekendheidonderzoeken. Zo is Baken Adviesgroep al meer dan vijf jaar verantwoordelijk voor het monitoren van de klant en tussenpersoon tevredenheid bij Atradius, de grootste kredietverzekeraar van Nederland.

Om het groeiend aantal opdrachten aan te kunnen, begon Baken Adviesgroep in 2014 met het aannemen van parttime studenten. Zo ook Daniël Koudijs, destijds een 3e-jaars economiestudent aan de Universiteit van Amsterdam. In de jaren daarop rondde Daniël zijn master monetaire economie af. Laurens begon voorzichtig aan een nieuw avontuur met het oprichten van een nieuwe onderneming (Sustonable).

Zo bereikte Baken Adviesgroep begin 2017 een nieuw kruispunt. Laurens ging zich in toenemende mate bezighouden met zijn nieuwe bedrijf en Daniël nam het stokje over. Er werd een duidelijke richting gekozen: het nieuwe Baken Adviesgroep focust zich op het leveren van inzichtelijke informatie en strategisch advies door gebruik te maken van de nieuwste data-analyse methoden.

Wil jij meegroeien met Baken Adviesgroep?

/css/images/foto-baken-2