Over Baken Adviesgroep

Niet alleen ons vak, maar ook onze passie ligt in het sturen, begeleiden en informeren van organisaties in de financiële sector en verzekeringsbranche. Als marktonderzoeks- adviesbureau ligt onze focus onder andere op concurrentieanalyses en markt- en klanttevredenheidsonderzoek. Naast dat er altijd ruimte is voor maatwerk, concentreren wij ons ook op eigen projecten. Projecten waarmee wij de gehele markt (50 branches die samen 18 sectoren vormen) voorzien van prognoses of projecten die weergeven hoe het gehele verzekeringslandschap gaat veranderen.


De kracht van Baken ligt in ons dynamische team. Onze adviseurs zijn onconventioneel en gedreven tot het leveren van meerwaarde, met ruime ervaring binnen zowel kleine als grote organisaties.
Wij helpen klanten door adequate marktinzichten te verwerven zodat zij keuzes kunnen maken voor de toekomst”, aldus Laurens van Graafeiland, oprichter Baken Adviesgroep.Baken onderscheidt zich door data gedreven marktanalyses te combineren met traditioneel veldwerk markt onderzoek. Vaak nemen we een proactieve rol in het veld in en opereren graag innovatief en opiniërend. Wij willen toegevoegde waarde leveren door relevante bedrijfsinformatie, marktinformatie, kennis en experts te vinden en deze te combineren met de vakinhoudelijke kennis van onze klanten.”
"Onze missie is big data ombuigen tot prognoses, adviezen en strategieën waarmee wij klanten handvatten bieden die leiden tot groei!"

Wij zijn elke dag bezig met data analyseren, of dat dan een specifieke markt betreft of de gehele Nederlandse economie, dat maakt voor ons niet uit.

Wil je weten hoe tevreden je klanten zijn? Wil je strategische beslissingen baseren op basis van marktpositie, verschillende én onderscheidende factoren t.o.v. relevante concurrenten? Of kunnen prognoses van de Nederlandse economie een bijdrage leveren aan marketingdoelstellingen? Baken biedt uitgebreide marktanalyses die ook input leveren voor bijvoorbeeld een businessplan. Daarbij vinden wij het aanbieden van maatwerk een vereiste om de kwaliteit te leveren die wij voor ogen hebben. Met onze klanten hanteren wij ten alle tijden een samenwerking die voor alle betrokken partijen prettig is.

Zo geven wij de voorkeur aan korte communicatielijnen en resulteert onze gedrevenheid in ‘value for money’. Wij creëren structuur en focus waar deze ver te zoeken is. Wij leveren niet in stuks of kilo’s. Dit schept de verplichting om continu scherp te blijven op wat klanten van ons verwachten en wat wij daadwerkelijk aan adviesdiensten leveren.

Het team

Laurens van Graafeiland
CEO/Founder
Anne Mostert
Marktanalist
Bloem van Dam
Marketing & Communicatie
Daniël Koudijs
Senior Marktanalist
Anna Buijsman
Junior Data analist
Bram Postma
Junior Data analist