Verzekeringsmarkt

Sinds 2008 is Baken onderzoeks- en strategisch adviespartner voor de Nederlandse verzekeringssector en aangrenzende branches. In deze sector ligt de basis van onze groei en is de naam Baken Adviesgroep inmiddels een begrip.

 

 

 

Onze klanten in de verzekeringsmarkt bieden wij

Start-up_Internship_Baken

Strategisch advies

Voor onze klanten leveren we strategisch advies op vlak van macro-economische en disruptieve technologische ontwikkelingen: wat zijn de implicaties van deze trends voor de verzekeringssector.

Data science

Als expert op gebied van data science ondersteunen we klanten met interne en externe data-vraagstukken en bouwen we innovatieve oplossingen rondom klantdata en marktinformatie.

Marktraming_Financiële_Intermediairs

Rapporten

Onze rapporten over de Schademarkt, Inkomensmarkt en Financiële Intermediairs worden in vrijwel de hele sector gebruikt voor marktcijfers, prognoses en strategie.

Onze rapportcatalogus

Cases van onze klanten

CED is een schadebehandelaar op gebied van Property, Mobility, Vitality en actief in meerdere Europese landen. Het grote aantal schadeclaims dat CED behandelt, betekent dat zij over een grote hoeveelheid data en kennis beschikken. Hier werd echter nog beperkt gebruik van gemaakt. Om CED duidelijker in de markt te positioneren als expert en kennispartij riepen zij onze hulp in.

Gezamenlijk ontwikkelden wij de CED Trendrapporten, inmiddels uitgegroeid tot een begrip in de Schademarkt waarvan er reeds 5 edities zijn verschenen. De CED Trendrapporten komen tot stand door een analyse van de data van CED, verrijkt met marktcijfers en prognoses van Baken Adviesgroep. Met deze samenwerking helpen we de klant het maximale uit de data te halen. Zo weet CED met elk nieuw Trendrapport hun kennis en naamsbekendheid in de markt te versterken.

Trendrapport_Vitality_2019

Een goed inzicht in de KPI’s is essentieel. Helaas worden hiervoor vaak nog verouderde methodes gebruikt die niet goed met alle beschikbare (complexe) data kunnen omgaan. Met de Machine Learning KPI methode ontwikkeld door Baken Adviesgroep brengen we KPI’s en klant sentiment gedetailleerder in kaart.

Deze methode gebruikten we recentelijk om uit een grote klanten-enquête te achterhalen welke service-onderdelen in de ogen van klanten essentieel zijn voor de Net Promotor Score (NPS). Met deze analyse kon onze klant gericht de service verbeteren.

Meer informatie?

Wij ondersteunen onze klanten met data-vraagstukken van begin tot eind. Wilt u meer informatie over onze diensten? Wij gaan graag vrijblijvend met u in gesprek. 

 

 

 

 

 

 

 

Kom in contact